Revitalisere medlemsarbeidet?

Som organisasjon er det viktig å kontinuerlig evaluerer hvordan dere kan styrke arbeidet og utvide organisasjonens påvirkning. Ett av de mest effektive verktøyene for å nå dette målet er faktisk å tilby medlemskap. Ved å innføre et medlemskapsprogram kan dere engasjere støttespillere på en mer systematisk og langsiktig måte.

Hvorfor medlemskap?

  • Langsiktig støtte: Med et medlemskap får dere en stabil inntekt som gir forutsigbarhet og gjør det lettere å finansiere prosjektene deres. Dette sikrer kontinuitet i arbeidet på lang sikt.
  • Styrket fellesskap: Medlemmene deres blir en viktig del av arbeidet, og sammen kan dere bygge et sterkere fellesskap rundt saken deres. Deres engasjement vil hjelpe til med å spre budskapet og verdiene på en mer personlig og autentisk måte.
  • Mulighet for å påvirke: Medlemmer er ikke bare givere, de blir aktive deltakere. Dette gir dere muligheten til å få verdifulle tilbakemeldinger og ideer som kan hjelpe til med å utvikle organisasjonen og styrke påvirkningen deres.
  • Bygg et sterkere omdømme: Medlemskap viser at dere er åpne og ansvarlige, og gir folk muligheten til å være en del av en viktig bevegelse. Dette kan bidra til å bygge et mer troverdig og engasjert omdømme. 
  • Økt synlighet og påvirkning: Gjennom et medlemskap kan dere nå ut til et større nettverk og få mer synlighet på ulike plattformer. Dette er viktig for å påvirke både offentligheten og politiske beslutninger som er viktige for saken deres.

 

Her gir vi deg noen ideer hvordan du kan bruke våre løsninger i medlemsarbeidet. Husk, tekniske løsninger som hjelper medlemmet å betale raskt, og tilbud om flere betalingsmåter er vel og bra. Men, teknikken er langt fra alt. Hva sier dere til medlemmene, og når?

 

Engasjere internt og eksternt. Hvordan, og hvem, rekrutterer nye medlemmer? Vi kan bistå med:

  • rådgivning på hvordan dere kan rekruttere bedre
  • fleksible innmeldingsløsninger på web
  • skjema som registrerer hvem som verver,
  • gateverver-verktøy 
  • markedsanalyse og oppsett av digitale kampanjer

Rekruttering i ulike kanaler:

  • Websider for nye fastgiver, nye medlemmer og enkeltgaver. Enkelt å bruke til sosiale medier, med tracking på kilde.
  • Nettbutikk for symbolske gaver.
  • Streetrecruiter for gateverving og andre vervekampanjer.
  • Integrasjon med crowdfunding systemer, SMS leverandører og TM byråer
  • Websider for datafangst og leadsgenerering, f.eks. ved underskriftskampanjer.

Overraske positivt: Hvem og hvordan tar vi imot nye medlemmer? Hvordan oppfyller vi deres forventningene til oss?

    • ProFundo kan tilby kreative tjenester og tekstforfattere for de gode tekstene som setter medlemmet i forkus
    • ulike velkomsttekster til ulike grupper
    • automatikk for SMS og epost-utsendelser for å være raskt ute
    • automatikk for seleksjon til TM for velkomstsamtale
    • lokallagsmodul med varsling til ledere for lokal velkomst,
    • datafangstskjema for spørreundersøkelser for å bli bedre kjent med medlemmets ønsker.

Kontinuerlig forbedring: Hvorfor melder folk seg ut, eller slutter å betale? Kan vi endre oss?

      • Analyser på frafallsårsaker
      • automatikk for seleksjon til TM for dropout eller winback-samtaler
      • automatikk for seleksjon til SMS og epost.utsendelser for winback
      • lokallagsmodul med varsling til ledere for lokal oppfølging av utmeldte
      • datafangstskjema for spørreundersøkelser for å lære mer om hvorfor de forlater organisasjonen
      • Rådgivning på hvordan man kan bli bedr

Pleie og oppfølging reduserer frafall

TAKK for gaver -men det må ikke være et brev. Med vår multikanal takkeprogram kan du sette opp takk i SMS, epost eller brev til de større gavene, eller givere i aldersgrupper hvor brev er viktig.

Dere kan selv håndtere takkeprogrammet, eller vi kan avlaste dere. Vårt supportteam kan sikre at dere aldri glipper på takking eller oppfølging.

De siste årene har vi utviklet en rekke automatiske oppfølgingsløp, som også inkluderer en integrasjon med TM byrå for de gode samtalene. Ler mer om aptXact her. De mest brukte oppfølgingsløpene er ved manglende avtalebetaling, velkomstsamtaler, winback og økekampanjer

Det kan være de små tingene som teller, derfor kan mange små autojobber bety mye. SMS til nye givere og medlemmer, SMS gratulasjon på bursdager, velkomstsamtaler.

Mange automatiske oppfølgingsløp som sikrer riktig oppfølging til rett tid.

Og, la oss ikke glemme skattefradrag. Vi ordner gjerne alt med skattefradragsinnberetning og utsendelse av årsoppgaver (e-post/SMS/post) for dere.

I MinSide lokallagsmodul kan lokallagsledere gi sine medlemmer oppfølging direkte, hvis arbeidet skal flyttes fra sentralt hold til lokalt.

ProFundo Creative

– et lite og litt annerledes byrå. Vi brenner for at din sak skal kommuniseres på en måte som viser frem deres hjertesak til de riktige mottakerne.

Jeg ønsker mer informasjon

AtXact - dialog med giverne

Øk inntektene fra giverne ved en presis og relevant TM-kommunikasjon. Spar tid med automatisering og ta beslutninger basert på relevant informasjon når du du trenger det.

Ler mer om aptXact her.