Del denne artikkelen:

Ti-tusenvis av donasjoner kommer årlig gjennom Vipps kortnummer og Facebook donate. Nå kan du endelig få vasket på navn og kontaktinfo slik at du kan få takket, gitt skattefradrag og inkludere dem i videre fundraisingsaktiviteter.

Hvem er giverne i Facebook? Er det mange av de samme vi allerede har i databasen, eller nye? Hvem responderer helst på Vipps kortnummer? Er det spesielle segmenter, eller litt av alle?
Sannelig ikke lett å svare på når man ikke vet hvem de er.

Vipps kortnummer er som kontanter, og det virker som om DNB og Vipps ønsker at det skal være slik for brukerne. Raskt i bruk, og ikke så sporbart. Kanskje er det nettopp dette «raskt og enkelt» som har gjort appen så populær, men jeg tror ikke nødvendigvis brukerne er så klar over at transaksjonen er nesten anonym.

Gode nyheter!
Nå kan du endelig få vasket på navn og kontaktinfo gjennom Martech Consulting sin nye løsning. Gjelder både Vipps og Facebook.

Vi anbefaler at dette gjøres før du kjører vinterens rekruttering-, konvertering- og økekampanjer.
Med vipps-beløpet medregnet har du plutselig flere å ringe til.
Flere som kvalifiserer til fastgiver-rekruttering fordi de har gitt flere ganger enn du visste.

Rekruttering av faste givere i varmt publikum er uten tvil mest effektivt. Det samme gjelder
DM-utsendelser.

 

«Vi fikk matchet 79 % av navnene når vi foretok en testvask på i Vipps-givere fra 2019.
Det er vi veldig fornøyd med»

– Morten Barth-Hansen, Normisjon

 

Transaksjonsfilene fra Facebook Donate kan også leses inn etter vasking hos Martech (selv om treffprosenten der ikke er like god som med Vipps kortnummer)

Her er det et par ekstra spørsmål å ta stilling til før dere leser data inn. Har de gitt til en aksjon startet av organisasjonen, eller startet av en privatperson?
Hvem har startet aksjonen til dere?

Det er stor sjanse for at du får nye givernavn å jobbe med, så dette er en lavthengende frukt som bør plukkes. Pass på å få med reservasjonene fra Brønnøysundregistrene.

 

Vil dere gjøre mer på rekruttering og oppfølging?

Vi anbefaler aptXact giveroppfølgingsløp sammen med Dialog Norge. Her har mange av våre kunder svært gode erfaringer.

Blant oppdragene de gjør er nettopp rekruttering av fastgivere fra givere importert fra Vipps kortnummer og Facebook Donate.

Les mer om aptXact her.

 











Motta nyhetsbrev med gode tips!