Finding your fundraising proposition
Hvorfor driver vi innsamling egentlig? Hvorfor skal folk i Norge gi til akkurat oss? Hvordan skal vi kommunisere slik at giverne forstår hvor viktige de er? Dette er en workshop for å jobbe frem din organisasjons «fundraising proposition» – et svar på hvorfor noen skal gi til akkurat dere. Workshop kan holdes for flere avdelinger og vil bidra til å forankre fundraisingstankegang i hele staben og i organisasjonen, og få frem en større stolthet for innsamlingsarbeidet.
Julekampanje – årets viktigste plan
Suksessen bak en god julekampanje er kombinasjonen av kommunikasjon som treffer folk i hjertet, treffsikkerhet på tidsplan og kanalvalg. Book rådgivning i god tid før jul, og vi kan hjelpe dere å sette opp planer tilpasset ambisjonsnivå og størrelse på stab og budsjett. Påfyll av inspirasjon og kunnskap, slik at dere kan få gode resultater i den innsamlingsperioden der giverviljen og nestekjærligheten er på topp.
Skattekampanje – gevinst for både giver og organisasjon
Giveren får skattefradrag for sine gaver, men hva får dere? Lær hvordan riktig kommunikasjon kan gi store summer av uventede gaver ved årets slutt. En skattefradragskampanje kan lett bli så mye mer enn bare kostnader for å gi giverne skattereduksjon. Vi ser på eksempler på mulige kampanjer, og lager en plan for hva din organisasjon kan gjennomføre i år og repetere i årene fremover.
5 forbedringer for takk og velkomst som kan gjøres i morgen
Sier du takk bare for å være høflig? Har du sikret at alle nye givere faktisk får en velkomst? Lær hvordan du kan benytte kommunikasjonsanledningene som er i takk og velkommen til å sikre varige verdier. Vi ser på særlig 5 forbedringer som kan gjennomføres uten store kostnader og omlegginger.
Oppfølgingsløp for giverne
Rekruttering av faste givere får mye oppmerksomhet, men hva når de er kommet inn? Det kan være veldig lønnsomt å lage oppfølgingsløp som fanger opp giverne som slutter å gi eller ikke kommer i gang. Ryddige databaser gir bedre grunnlag for resultatanalyser og budsjettering. Færre feilkilder, og ikke minst, mer inspirasjon og lojalitet hvis oppfølgingen gjøres riktig.
Hvordan lage et godt giverbrev på en smart måte?
Skal giverbrevet være kort eller langt? Bulkete konvolutt? Likt til alle? Sammen ser vi på hvordan utgangspunktet for et godt giverbrev lages, og hvordan teksten bør skrives. Hvordan skrive en testplan? Hva er det egentlig verdt å teste? Det finnes både penger å tjene og penger å spare på riktig design av både giverbrev og konvolutter.
NB! 15 % rabatt for innsamlingsrådets medlemmer på workshop:
Finding your Fundraising Proposition
«Montes nascetur ridiculus mus mauris vitae ultricies leo integer. Sem fringilla ut morbi tincidunt. Eget est lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit. Quisque egestas diam in arcu cursus. «