Relasjonsbygging er hjertet i organisasjoners arbeid – derfor er personlig og presis oppfølging så viktig. Med ProFundo CRM – nå med kunstig intelligens og maskinlæring integrert – får du et kraftig verktøy som hjelper deg å forstå, engasjere og beholde støttespillerne dine på en smartere og mer treffsikker måte.
Fastgiver Churn Score, er en helt ny funksjon i ProFundo CRM utviklet av Ari Selseng som er utvikler i ProFundo. Funksjonen bruker kunstig intelligens og maskinlæring til å forutsi hvilke faste givere som står i fare for å avslutte sine bidrag. Dette gir deg mulighet til å handle i forkant og redusere frafall – før det skjer.
Fastgiver Churn Score er integrert rett inn i løsningene du allerede bruker:
Navnesøk
Seleksjoner og segmentering
Oppfølging og giverpleie
Marketing automation
Slik kan du raskt identifisere og følge opp givere med høy risiko – før det er for sent.
AI analyserer store mengder data og identifiserer mønstre som mennesker lett kan overse. Ved hjelp av en score på den enkelte giver får du informasjon om hvor sannsynlig det er for at den kan være på vei til å slutte å gi.
Ved å bruke demografi og historiske data som tidligere donasjoner, engasjement og interesser, gjør ProFundo CRM det mulig å skreddersy oppfølgingen av giverne for å unngå frafall.
Det handler ikke om å erstatte menneskelig kontakt – men om å forsterke den. Med smart teknologi og dyp innsikt skaper du sterkere relasjoner, øker lojaliteten og bygger et bærekraftig fundraisingsarbeid for fremtiden.
Vil du vite mer om AI i ProFundo CRM?
Ta kontakt med oss i dag – og bli blant de første som tar i bruk Fastgiver Churn Score i ProFundo CRM.
«Vi har overvåket AI-modellen for fastgiver churn en stund nå, og den finner frem til både kjente og overraskende sammenhenger» sier Ari. «Betalingsmåte har så klart mye å si, men vi ser det også er andre faktorer som spiller inn. Slik maskinlæring trenger mye data for å bli smart, og fungerer derfor best for organisasjoner med litt størrelse på databasen sin».
There are two ‘i’s’ in Fundraising – they should stand for inspiration and innovation, not imitation and irritation.
Ken Burnett