Velkommen til Fundraising Skillshare 2024 – her kan du lese litt mer om hvem som kommer og hva de vil dele med oss fra scenen. Dette blir spennende!

Program 6. juni – fra kl. 10 – 17

Jessica S. Lyche, kommersiell leder, Blå Kors Norge

Mangfold som suksessfaktor i innsamlingsarbeidet

Utforsk hvordan mangfold bidrar til suksess i resultater, innovasjon, og arbeidsmiljø. Dette foredraget tar opp: Hva betyr mangfold i innsamling? Er det viktig for innsamlingsstrategier, giverreiser, og produktutvikling? Få konkrete råd for å bygge mangfoldige team, og dra hjem med praktisk innsikt for å styrke innsamlingsarbeidet ditt. I fremtiden blir mangfold nøkkelen til suksess!

Solfrid Bøe, Salgs- og markedsansvarlig privat innsamling, Redningsselskapet

Love your donors to death 😊

Testamentariske gaver er en viktig inntektskilde og et ganske sært tema. Redningsselskapet mottar testamentariske gaver på mellom 5-15 millioner i året, og det er økende. Hva har  gjort at flere setter sin hjertesak inn i sitt testamente? Solfrid Bøe vil dele hva de har gjort i RS de siste 10 årene, og hva de har planlagt.

Michelle Wikören Mogstad, digital rådgiver, Generator Digital

Små endringer og store forskjeller i Meta-universet

Michelle har flere tips til hvordan du kan optimalisere deres strategi for annonseringer i Meta. Siden 2017 har Meta vært hennes hovedverktøy, der hun har arbeidet med en rekke kunder, fra store nasjonale merkevarer til små lokale firmaer og innsamlingsorganisasjoner. På Skillshare vil Michelle dele verdifulle råd til små endringer som kan gjøres for å planlegge og optimalisere materiell for bl.a. å delta i flere Meta-auksjoner, slik at du kan spare tid og oppnå bedre resultater.

Line Skaugerud, innsamlingsleder, Dyrevernalliansen

Fra underskrift til giver

Dyrevernalliansen har endret fokus fra direkte fastgiverkonverteringer til leadskonverteringer. Line gir deg et innblikk i hva som har fungert godt i denne prosessen! Er det noe som har fungert mindre bra? Hvordan har kursen blitt justert underveis? 

Sindre Røyland, seksjonsleder fundraising, Stefanusalliansen

Landingssider som givere gir på

Utvikling, optimalisering og testing av landingssider: er det verdt jobben? Og, hvordan få kvalitetsbesøk på landingssidene av mennesker som bryr seg om saken?

Hør hva Stefanusalliansen gjorde for å få 1700 nye givere i 2023 (til 1 kr stykket).

Ann-Cathrine Kvistad, innsamlingsleder, Bibelselskapet

Digital suksess i en 200 år gammel organisasjon

Hvordan bruke Facebook til innsamling (uten Facebooks innsamlingsfunksjon) i kriser. Og litt om bruk av hjemmeside (pop-up, annonser etc).

Jacob Møllemose, Gründer | MM Fundraising i Danmark

Datadrevne beslutninger + fundraising

Hvordan og hvorfor blir datadrevne beslutninger avgjørende for fundraising-verden? Jacob Møllemose tar oss inn i konseptet, og utforsker nøkkelbegreper som KPIer, metrikker, livstidsverdi og benchmarking. En sjanse til å lære hvordan du kan bruke disse for å bli en lærende organisasjon, og skape verdi og vekst i årene fremover med Fundraising Monitor.

Aino Bogetvedt, leder innsamling, Naturvernforbundet

Naturvernforbundet

Naturvern i medvind – medlemsvekst i Naturvernforbundet

Naturvernforbundet om medlemsvekst og hva som ligger bak. Stikkord er sterkere kobling av sakene vi jobber med og vervinga, økt synlighet og aktualitet, samt enklere tekniske løsninger for dem som melder seg inn.

Kristian Lohne Thomassen

Gründer | Byråleder, Falk Media

Den nye markedsføreren – KI gir deg superkrefter

Foredraget tar for seg de nyeste mulighetene innen kunstig intelligens (KI), med utgangspunkt i hvordan du kan bruke dette i din markedsføring fremover. Kristian har benyttet seg av både ChatGPT, DALL-E og MidJourney daglig siden lansering, og har en entusiastisk interesse for alt av muligheter innen kunstig intelligens. Han vil lære deg hvordan du bygger din egen sparringspartner, og hvordan du best mulig kan benytte denne til din markedsføring. I dette foredraget får du høre om alt fra annonsetekster, blogginnlegg, SEO, podkast og videomanus. Du vil også lære hvordan du benytter KI til å generere bilder av høy kvalitet.

Festmiddag med verdens hyggeligste fundraisere

Gå ikke glipp av en kveld sammen med folk som jobber med det samme som deg selv – nemlig å gjøre verden til et bedre sted for flere! Her kan du kanskje også få med deg noen gode tips over bordet?  

 Program 7. juni – fra kl. 08.45 – 12:00 + lunsj

Denne dagen går vi litt mer i dybden og deler oss i temabaserte grupper store deler av dagen.

Egen påmelding sendes ut i uke 21.

Mini-masterclass:

 

Jacob Møllemose, Gründer | MM Fundraising i Danmark

1. Navigere til vekst med data

Klar for en actionfylt workshop som forvandler tilnærmingen din til fundraising? Dykk ned i den dynamiske verdenen av datadrevet beslutningstaking med Jacob Møllemose. En interaktiv økt med fokus på å skjære gjennom kompleksiteten og usikkerheten, og gi deg muligheten til å analyse og overvåke innsamlingsarbeidet mer effektivt. Lær trinn for trinn hvordan du praktisk kan bruke Fundraising Monitor i din organisasjon for å fusjonere markedsinnsikter gjennom benchmarking, og få en klar oversikt over givernes verdi og organisasjonens prestasjonsutvikling. Målet er å gi deg kunnskap til å dra hjem med en personlig strategi for å integrere datadrevet beslutningstaking i innsamlingsarbeidet ditt.

Lene Thoresen og Christer Borge-Lunde fra Dialog Norge

2. Vekst og kontroll med marketing automation og TM i rekruttering og giverpleie

Den gode samtalen gir mer respons enn de fleste tekniske løsninger. Gjennom en praktisk workshop går Lene Thoresen og Christer Borge-Lunde fra Dialog Norge igjennom hvordan du kan forsterke forholdet til givere og medlemmer, og følge bedre opp i kampen mot churn og frafall. Gjennom interaktive øvelser vil du lære om ulike stadier av giverreisen der en samtale kan gjøre en forskjell, og vi jobber i grupper med å sette sammen kombinasjoner av ulike kommunikasjonspunkter, og se på hvilke resultater du kan oppnå (med simuleringsverktøy).

Kristin Hvideberg Tobiassen (ProFundo) og Eva Kvelland (direktør for marked og kommunikasjon i Sparebanken Sør)

4. Fundraising og bedriftssamarbeid

Bli med på en workshop hvor du vil bli inspirert til å jobbe smartere for å tiltrekke og beholde flere samarbeidspartnere og givere fra næringslivet. Kristin Hvideberg Tobiassen og Eva Kvelland (direktør for marked og kommunikasjon i Sparebanken Sør) skal fokusere på hvordan du kan optimalisere tilnærmingen til B2B-markedet ved hjelp av ulike verktøy og strategier for målrettet markedsføring. Gjennom praktiske case-studier, diskusjoner og hands-on øvelser vil vi du garantert komme ut med verdifull innsikt og verktøy for å styrke dine relasjoner med næringslivet.

Trenger du overnatting?

Scandic holder av en del rom til spesialpris for arrangementet. Oppgi referanse 48703649 (må bookes innen 06.04.2024)
https://www.scandichotels.no/kundeservice