Her presenterer vi foredragsholderne som deltok på Fundraising Skillshare 2022, samt et tilbakeblikk fra konferansen.
Foredragsholdere 2022:
Da Kirkens Bymisjon introduserte telefonoppfølging i 2020, opplevde stiftelsene å motta flere negative tilbakemeldinger fra sine støttespillere. Telefonoppfølging er noe de hadde lite erfaring med, men de har en sterk kultur for testing og analyse. Hva fant de ut så langt? Har dette påvirket dem negativt? Christoffer Andersen forsøker å besvare disse spørsmålene basert på undersøkelse og analyse på Fundraising Skillshare.
Marianne Gustafson fra WWF Verdens naturfond deler erfaringer med oss på Fundraising Skillshare.
WWF Verdens naturfond var tidlig ute med personlige filmer som snakker direkte til deg og nevner navnet ditt mange ganger. Marianne vil dele hva som skal til for å få slike filmer på lufta og resultater fra de to siste årene. Dette gleder vi oss til å høre mer om på konferansen 9.-10. juni i Kristiansand.
LinkedIn vokser og kan gi mange muligheter som få organisasjoner har tatt tak i. Det er en merkevareplattform som mange nevner i samme setning som Facebook og Instagram, men hvor man bør ha en egen strategi. Hege Larsen fra Dyreparken sprudler på LinkedIn og her er det masse og lære for dem som vil bygge nettverk i næringslivet.
Et giverkonsept som verden ikke har sett før! Utviklingsfondet var modige og lanserte et fastgiverkonsept som inkluderte hele organisasjonen på en ny måte. Cecilie Rikter-Ydse fra Utviklingsfondet vil ta oss gjennom deres erfaringer og vi ser veldig frem til dette!
Tankene bak å knytte givere til konkrete prosjekter er drømmen om større tilknytning, mindre frafall og mer engasjement. Stemmer det?
Ellen jobber som avdelingsleder i Troens Bevis, med ansvaret for innsamlingsarbeidet med innfødte evangelister. Et arbeid de har integrert dypt i økonomi- og CRM-systemer, med mange fordeler (og noen ulemper).
Det finnes helt klart gode og dårlige DM’er, men hva er det som gjør den god? Hva kan din organisasjon gjøre for å bli bedre på DM-innhold og strategi i 2022. Gro Justnæs Kiledal har jobbet 23 år i Strømmestiftelsen, ble kåret til årets Fundraiser i 2017 og har masse gode råd å dele med oss på Fundraising Skillshare.
Redningsselskapet har vunnet flere priser for sin TikTok satsning, og med sine 46 000 følgere når de enormt mange! Solfrid Bøe vil dele hvordan og hvorfor de har satset på dette. Har det en positiv effekt på medlems- og innsamlingsvekst?
Alle snakker om giver- og medlemsreiser, og lojalitet er en viktig faktor for suksess. På Fundraising Skillshare dag 2 fordyper vi oss giverreiser, magi og hva som får givere til å føle seg bra.
Roger Lawson, fra About Loyalty, kommer fra London for å gi oss en halvdags workshop med kunnskap, inspirasjon og hard jobbing for å komme opp med nye ideer for nettopp DIN organisasjon.
“As we plan supporter journeys and create supporter experiences, we want donors to feel really good about what they have done. How do we do that with everything else that’s going on in their lives?”