Det er ikke uten grunn at dashbords er det mest populære verktøyet for det som ofte kalles «business intelligence». Med et godt dashbord får du raskt en god oversikt med relevant og nødvendig informasjonen som trengs for å ta riktig beslutning. I ProFundo CRM har dashbord fått en nøkkelrolle, og vi gir deg ikke bare ett, men en gruppe dashbord som gjenspeiler din organisasjons behov.
1. Enkel kommunikasjon av kompliserte data
Dashbord er kort fortalt et rapporteringsverktøy som viser aggregert informasjon i form av KPI-er, målinger, samlet på ett sted – og som alle kan forstå! Dashbordenes fordel er visning av kompliserte data i enkle grafer eller fremhevede tall, det fjerner støy og viser det som kun er signifikant og viktig. Du kan sette opp fargekoder som viser tall for eksempel i grønt når man når et mål, eller progresjonen er positiv, og som røde tall der utviklingen går feil vei.
2. Spar tid
I en hektisk hverdag strekker ikke alltid tiden til, men dashbord kan ta seg av grovarbeidet for deg. Når det er på plass, gjør dashbordet arbeidet for deg. Vi samler utrolig mye data i CRM ’ene våre, men altfor lite blir analysert. Det tar tid og ressurser internt. Tid vi sjeldent har. Kanskje også analysekompetanse vi ikke har. Med gode dashbordmuligheter er det som tar mest tid ikke lenger selve analysene, men forarbeidet med å bestemme seg for hva man skal følge opp av data og trender.
3. Ta raskere og riktige avgjørelser
Dashbord er levende og viser bildet slik det er akkurat nå. Det er stor verdi i umiddelbar tilgang til målinger og data, uten å måtte gå via analytikere og vente på at data blir behandlet og rapporter skrevet. I kampanjeperioder kan raske og riktige beslutninger få stor betydning for resultatene. Det gir deg mulighet til å handle raskere og utnytte markedsmulighetene. Det kan også varsle deg om at noe du gjør ikke gir resultater slik at du kan endre fremgangsmåte eller pause kampanjen og spare unødvendige kostnader.