Del denne artikkelen:

Glade givere gir mer og de gir over lenger tid. Dette er det en økende bevismengde for, noe Roger Lawson vil vise oss i dette kurset. Ønsker dere å øke giverlojaliteten i din organisasjon kreves beslutning, investering og en langsiktig strategi. Har du den på plass? Vet du hva som gjør givene dine glade? Kan du måle tilfredsheten blant giverne?
Roger Lawson fra About Loyalty i Storbritannia viser oss hvilke hovedfokus vi må ha i arbeidet for å skape lojalitet.

Det å gi giverne våre en bedre opplevelse av å være giver er ikke bare «nice to have». Det er ikke engang bare «the right thing to do», i følge Roger Lawson i About-Loyalty UK. Det er rett og slett et sunt, økonomisk forretningsvalg for organisasjonen. En langsiktig investering enhver økonomisjef burde kjenne til og være begeistret for å bevilge penger til.

Hva er giver lojalitet? Hvorfor er det viktig? Og hvordan kan du dyrke det frem?

Ekte giverlojalitet oppnås når en giver føler et sterk lojalitetbånd til oss eller til vårt arbeid. Det er emosjonelt, og det er det som gjør at giveren velger deg og din organisasjon fremfor en annen, tilgir deg hvis du gjør en feil og forteller familie og venner om hvor fantastisk du er.

Denne emosjonelle sammenhengen påvirker om og hvordan giveren støtter oss. Lojalitetsforskning viser at givere som har høyt lojalitetsnivå, er mer sannsynlig til å gi igjen, mer sannsynlig til å øke beløpet og mer sannsynlig til å gi gjennom sitt testamente.

I løpet av de siste årene har Roger drevet lojalitetsforskning med giverne til over 20 av Storbritannias største veldedige organisasjoner – til dags dato er det over 80 000 givere! I denne økten vil Roger dele resultatene fra forskningen, vise deg hvorfor voksende lojalitet er så viktig og hjelpe deg med å utvikle din egen plan for å måle og øke lojaliteten til giverne dine.

Vi vil gå igjennom følgende tema:

  • Forskjellen mellom emosjonell lojalitet (hvordan giverne føler) og atferdslojalitet (om de gir)
  • Hva som driver ekte lojalitet
  • Hvorfor det er viktig
  • Noen overraskende fakta om giverlojalitet
  • Hva dette betyr for din organisasjon
  • Hvordan vokse frem de viktigste faktorene som skaper lojalitet – engasjement, tilfredshet og tillit.

Hva du vil få med deg:

  • Innblikk i hva som skaper giverlojalitet
  • Bevis å ta tilbake til din organisasjoner slik at dere kan investere mer i økende giverlojalitet
  • En handlingsplan for å øke lojaliteten til sine egne givere

 

Roger Lawson hjelper veldedige organisasjoner med å sette fokus på giverne i tankegangen deres, og skape opplevelser som begeistrer og inspirerer givere til å gi… og fortsette å gi! Roger’s tilnærming er basert på en lidenskap for å forstå de unike, personlige motivasjonene som gjør at giverne velger å gi. Han er halv geeky forsker og halv lidenskapelig utøver og kombinerer analyse og kreativitet for å skape spennende kampanjer.

Roger har hatt seniorfundraising stillinger i Feed the Children og WWF, vært strategidirektør for Cascaid og The Good Agency (to av Storbritannias mest innovative og suksessrike innsamlingsbyråer) og jobber nå direkte med ulike ideelle organisasjoner og universiteter som konsulent.

For fire år siden utviklet Roger About-Loyalty.
About Loyalty hjelper ideelle organisasjoner med å analysere hvor lojale donorene deres er og lage strategier for å øke denne lojaliteten. Forskningen hans, med hittil over 80 000 givere, har bevist koblingen mellom den emosjonelle lojaliteten som gjør at en giver gir og den fremtidige verdi – hvis du trenger en business case for å investere i og skape inspirerende giveropplevelser som får givere til å føle seg bra og gi mer, er han person å spørre.

Roger er en flittig brukt foredragsholder om giverlojalitet og giveropplevelse. På fritiden er han med i styret for Institute of Fundraising Supporter Experience og Insight in Fundraising-grupper, han er styremedlem i IOF Convention og er dommer for Donor Experience Award under National Fundraising Awards. 

Tid: Fredag 25. oktober  Kl. 09:00 – 13:00
Sted: Mer informasjon kommer så snart dette er klart
Pris: 2 500,-

 

Påmelding her:

Andre kurs:
Fra lead til konvertering
Masterclass Kampanjeverksted
Masterclass for ledere

Ta kontakt med Marit Toppe Berg (marit@profundo.no) dersom du har spørsmål.











Motta nyhetsbrev med gode tips!