Del denne artikkelen:

Trenger dere inspirasjon? Noen som kan se kommunikasjonen og planene med friske øyne? Av og til er det ikke bare inspirasjon vi trenger, men én-til-én rådgivning. Hvordan burde akkurat vi gjøre det? Diskusjon og ideer tilpasset din organisasjon, deres budskap og deres forutsetninger. Da kan kanskje noen av konsultasjonene nedenfor passe.

Finding your fundraising proposition

Hvorfor driver vi innsamling egentlig? Hvorfor skal folk i Norge gi til akkurat oss? Hvordan skal vi kommunisere slik at giverne forstår hvor viktige de er? Dette er en workshop for å jobbe frem din organisasjons «fundraising proposition»  – et svar på hvorfor noen skal gi til akkurat dere. Workshop kan holdes for flere avdelinger og vil bidra til å forankre fundraisingstankegang i hele staben og i organisasjonen, og få frem en større stolthet for innsamlingsarbeidet.

Julekampanje – årets viktigste plan

Suksessen bak en god julekampanje er kombinasjonen av kommunikasjon som treffer folk i hjertet, treffsikkerhet på tidsplan og kanalvalg. Book rådgivning i god tid før jul, og vi kan hjelpe dere å sette opp planer tilpasset ambisjonsnivå og størrelse på stab og budsjett. Påfyll av inspirasjon og kunnskap, slik at dere kan få gode resultater i den innsamlingsperioden der giverviljen og nestekjærligheten er på topp.

Skattekampanje – gevinst for både giver og organisasjon

Giveren får skattefradrag for sine gaver, men hva får dere? Lær hvordan riktig kommunikasjon kan gi store summer av uventede gaver ved årets slutt. En skattefradragskampanje kan lett bli så mye mer enn bare kostnader for å gi giverne skattereduksjon. Vi ser på eksempler på mulige kampanjer, og lager en plan for hva din organisasjon kan gjennomføre i år og repetere i årene fremover.

5 forbedringer for takk og velkomst som kan gjøres i morgen

Sier du takk bare for å være høflig? Har du sikret at alle nye givere faktisk får en velkomst?  Lær hvordan du kan benytte kommunikasjonsanledningene som er i takk og velkommen til å sikre varige verdier. Vi ser på særlig 5 forbedringer som kan gjennomføres uten store kostnader og omlegginger.

Oppfølgingsløp for giverne

Rekruttering av faste givere får mye oppmerksomhet, men hva når de er kommet inn? Det kan være veldig lønnsomt å lage oppfølgingsløp som fanger opp giverne som slutter å gi eller ikke kommer i gang. Ryddige databaser gir bedre grunnlag for resultatanalyser og budsjettering. Færre feilkilder, og ikke minst, mer inspirasjon og lojalitet hvis oppfølgingen gjøres riktig.

Hvordan lage et godt giverbrev på en smart måte?

Skal giverbrevet være kort eller langt? Bulkete konvolutt? Likt til alle? Sammen ser vi på hvordan utgangspunktet for et godt giverbrev lages, og hvordan teksten bør skrives. Hvordan skrive en testplan? Hva er det egentlig verdt å teste? Det finnes både penger å tjene og penger å spare på riktig design av både giverbrev og konvolutter.

 

• 3 timer – kr 4.200,- eks mva
• Heldagsseminar – kr 9.000 eks mva

15 % rabatt for innsamlingsrådets medlemmer på workshop: Finding your Fundraising Proposition

 











Motta nyhetsbrev med gode tips!