Del denne artikkelen:

Henger din organisasjon med på de digitale trendene? Synes du det er vanskelig å se hva som fungerer? Nå har du en unik mulighet til å bli suveren på digital fundraising.

Benchmarking

– sammenlikner organisasjoners prestasjoner mot hverandre. Men ville det ikke være nyttig å vite hvordan du selv presterer innen digital fundraising? Våre danske venner i Agency Scandinavia har nå utviklet et benchmarking-verktøy som måler dine digitale prestasjoner. Dette er meget nyttig, både for deg med lenger erfaring i forhold til digitale kanaler, og for deg som er ny. Jacob Finnbjørn Møllemose i Agency Scandinavia forteller om mulighetene for norske organisasjoner:

For erfarne deltagere er det ofte kunnskap om hvordan man presterer, og indikasjonen på hva lignende organisasjoner gjør, som er avgjørende. For andre gir DAB grunnlag for å endre strategier og planer – og identifisere optimaliseringsbehov, forteller Jacob.

DAB står for Digital Advantage Benchmarking.

Slik fungerer det
Ta kontakt med Jacob og Agency Scandinavia. Du velger om dere selv står for innsamlingen av analysemateriell eventuelt om Agency Scandinavia skal hjelpe deg via web, epost, adwords og Facebook. Nøkkeltallene blir så analysert og deretter sammenlignet med tre organisasjoner dere ønsker å bli målt mot. Til slutt sammenliknes man med alle de øvrige organisasjonene som deltar i årets analyse.

Agency Scandinavia arrangerer en felles workshop ved presentasjon av analysen. Denne samlingen er en ypperlig mulighet for nettverksbygging og læring. Du får en rapport som inneholder sammendrag av trender og konklusjoner, oversikt over KPIer for ulike områder, analyse og nøkkeltall.

Pris på analyse og rapporter er 18 000 kr + moms.

Organisasjonene som deltar er sikret full anonymitet på dataene, men man kan se hvem som har deltatt. I tillegg får man en oversikt over de tre organisasjonene din organisasjon ønsket å sammenliknes med. Jacob presiserer at jo flere organisasjoner som bidrar med info, jo bedre og grundigere blir analysen.

Hva er gevinsten?
Med DAB får organisasjonen større innsikt i hva som er viktig å ta høyde for ved fremtidige digitale kampanjer.

DAB gir innsikt i og analyserer nettsted, adwords, e-mail og Facebook-opptreden – de fire kanalene som har størst innvirkning på fundraising og engasjerende kommunikasjon. Kanalene evalueres deretter i et strategisk perspektiv, med vurdering av ens digitale praksis – og viser valgene de flinkeste har gjennomført.

Flere danske organisasjoner som deltok i evalueringen har allerede tatt smarte grep i forhold til digital markedsføring. – Allerede nå har vi kjennskap til en organisasjon som får samlet inn mer penger på e-mail appeals, sier Jacob.

Overordnet tror jeg det er åpenhet og kunnskap om hva andre organisasjoner gjør som var en «gamechanger» i Danmark, avslutter Jacob. Nå har du en unik mulighet til å bli både smartere og bedre på digital fundraising og mobilisering. Hva venter du på?

Klikk her dersom du ønsker en uforpliktende samtale med Jacob om denne type benchmarking.

Du kan også laste ned mer utfyllende produktbeskrivelse opp til høyre på denne siden.











Motta nyhetsbrev med gode tips!